Tuesday, March 23, 2010

KEM SUKAN MUDA KEBANGSAAN-SARAWAK 2010

Muat Naik Oleh: Ahmad Ashriq Aman

Oleh: FIRDAUS BIN MOHD SUBBIAN
Firdaussubbian@isn.gov.my

Kem Sukan Muda Kebangsaan-Sarawak 2010 ini telah diadakan pada 15 Mac 2010 -18 Mac 2010. Kem ini telah berjalan dengan lancar hasil kerjasama yang amat baik daripada semua pihak termasuk Kementerian Pelajaran Malaysia, Jabatan Pelajaran Negeri Sarawak, Cawangan Pusat Satelit ISN Sarawak, Sekolah Menengah Kebangsaan Datuk Patinggi Haji Abdul Gapor, fasilitator, instruktor dan guru-guru pengiring.
Seramai 60 orang murid daripada empat buah sekolah telah hadir dalam program ini. Empat buah sekolah di Sarawak yang terlibat ialah Sekolah Kebangsaan Sarikei, Sekolah Kebangsaan Sungai UD, Sekolah Kebangsaan Siang-siang dan Sekolah Kebangsaan Abang Man. Pemilihan murid-murid ini adalah berdasarkan ujian Tunas Gemilang- Multilateral 2008.
Antara sukan-sukan yang terlibat di dalam kem tersebut ialah bola sepak, memanah dan hoki. Kem Sukan Muda kebangsaan negeri Sarawak diadakan bertujuan memberi pendedahan asas kemahiran sukan serta sains sukan kepada kanak-kanak yang mempunyai potensi dalam bidang sukan.
Diharap pendedahan kem ini dapat memberi pengatahuan yang berguna kepada pelajar-pelajar disamping dapat menghasilkan bakat-bakat yang berpotensi tinggi pada masa hadapan.

“ 1 BELIA 1 MALAYSIA ”.


Aktiviti:








Perasmian Oleh Dato' KP ISN:








No comments:

Post a Comment