Tuesday, December 15, 2009

PROGRAM CARI JUARA BERBASIKAL
SEKOLAH SUKAN BANDAR PENAWAR


Program Cari Juara Berbasikal Peringkat Negeri Johor telah diadakan di Sekolah Sukan Bandar Penawar pada 7 – 9 Disember yang lalu yang mensasarkan kanak-kanak berusia 15 tahun kebawah berjaya mengumpulkan seramai 37 orang peserta. Sasaran awal pihak penganjur adalah seramai 120 orang, namun disebabkan beberapa kesulitan yang tidak dapat dielakkan, hanya 34 orang peserta lelaki dan selebihnya merupakan peserta perempuan.

Program yang dianjurkan oleh Persatuan Berbasikal Negeri Johor dengan dokongan padu dari Institut Sukan Negara dan Sekolah Sukan Bandar Penawar ini turut dibantu oleh para pegawai dari Pusat Satelit Larkin dan juga Pusat Satelit Bandar Penawar selain guru-guru yang bertindak sebagai ketua kumpulan. Sebanyak 8 ujian spesifik untuk sukan berbasikal dijalankan seperti tinggi, tinggi duduk, berat, panjang depa, 20 meter lari pecut, tekan tubi, lompat menengak dan juga ujian bleep.

Secara keseluruhannya, kerjasama yang berterusan dari pihak-pihak yang terbabit perlu diteruskan. Tujuannya adalah satu bagi menyemarakkan lagi industri sukan negara dengan bakat-bakat yang dapat mengharumkan nama MALAYSIA ke peringkat dunia.


SEKITAR PROGRAM PROGRAM CARI JUARA BERBASIKAL
SEKOLAH SUKAN BANDAR PENAWAR





Peserta sedang terlibat dalam ujian ‘Bleep Test’

No comments:

Post a Comment